不知道什麼時候開始,愈來愈依賴ipod這東西
每次出門忘了,總覺得少了什麼
帶上耳機,暫時隔離和這個世界的連結
對我而言是稀有的片刻寧靜
(即便我聽的音樂都不怎麼平靜......)

騎車往公司的路程不長不短
約莫6.7首歌的時間
通常腦子都亂糟糟著想著很多無關緊要的事 或者發呆
這周有天早上
就在我很堅定的發呆 等著綠燈亮的時候
一首歌活生生竄進我腦裡......
太喜歡了......在此分享之!

Ten Storey Love Song / The Stone Roses



我第一次放youtube的連結......應該...看的到吧?
(其實跟blog種種連結設定都還不太熟=..=|||)

我先說 我的英語非常貧窮
只是不知道為什麼當下這首歌被我抓到了幾個關鍵字
尤其 the silence is killing you 這句......

一直到公司還完整的repeat又repeat了好幾次
吉他精彩至極......棒呆
Ian Brown的聲音非常溫柔,而且迷幻.....
........
..........馬....的....
明明就是首簡單的情歌
怎麼覺得心裡有點哀傷......




可能我又到了一種力氣耗盡的時候
希望能盡快恢復愉快的表情
就像他唱的:
"You're gonna wake up and see the light"

歌詞也放上來
連我都看的懂了,大家應該都能懂...


When your heart is black and broken
And you need a helping hand
When you're so much in love
You don't know just how much you can stand
When your questions go unanswered
And the silence is killing you
Take my hand baby, I'm your man
I got love enough for two

Ten storey love song
I built this thing for you
Who can take you any higher
Than twin peak mountain blue?
Oh well, I built this thing for you
And I love you true

There's no sure fire set solution
No short cut through the trees
No breach in the wall
That they put there
To keep me from you

As you're lying awake in the darkness
This everlasting night
Someday soon
Don't know where or when
You're gonna wake up and see the light

Ten storey love song
I built this thing for you
Who can take you any higher
Than twin peak mountain blue?
Oh well, I built this thing for you
And I love you true

恩......很美的一首歌,這整周每天播放都不膩的主題曲
希望你們喜歡

也希望自己 振作一點。

憂鬱了,不好意思
一直笑也是會累的嘛。
arrow
arrow
    全站熱搜

    Water Brain 發表在 痞客邦 留言(43) 人氣()